Komunikacja niewerbalna front 500px szer cien

Jak gestem lub postawą wzmocnić lub osłabić komunikat werbalny? Jak trafnie zinterpretować język ciała rozmówcy? Skąd wiadomo, że ktoś kłamie? I wreszcie, w jaki sposób świadomie budować swój wizerunek w życiu prywatnym i w biznesie?

 

Książka zawiera szczegółową analizę sygnałów niewerbalnych wysyłanych przez ciało, najlepsze techniki autoprezentacyjne oraz wskazówki pomagające zrozumieć rozmówcę i skutecznie wpływać na przebieg rozmowy. Monika Maj-Osytek ? dr nauk humanistycznych w zakresie nauk o polityce, ekspert ds. komunikacji niewerbalnej, trener umiejętności poznawczych i psychopedagog ? zdradza sekrety komunikacji niewerbalnej.

Mówi się, że z niektórych osób ?można czytać jak z otwartej księgi?. Prawda jednak jest taka, że każdy z nas mówiąc, wysyła do rozmówcy wiele komunikatów niewerbalnych. Specjaliści zajmujący się mową ciała mogą powiedzieć wiele o intencjach rozmówcy, jego charakterze i temperamencie, a także zaproponować skuteczne metody komunikacji z taką osobą. Nie dziwne, że komunikacja niewerbalna budzi zainteresowanie wśród polityków, managerów i trenerów biznesu. Zawiera w sobie jednak znacznie więcej elementów niż znana wszystkim od dawna mowa ciała. To nie tylko gesty, mimika i pozycje ciała. To również sposób mówienia, autoprezentacja i wizerunek, budowa ciała i przekazywane przez nie sygnały, a także to, co cię otacza i wpływa na postrzeganie twojej osoby przez innych. W komunikacji niewerbalnej ważne są ton twojej wypowiedzi, ubiór i przestrzeń, jaką zajmujesz ? już na wstępie pisze Monika Maj-Osytek.

Spotkania biznesowe i autoprezentacja

W czasach, gdy to, jak wyglądamy i jak się zachowujemy, podlega nieustającym ocenom otoczenia (i własnej), a konkurencja na rynku i standardy dyktowane przez media są coraz wyższe, autoprezentacja stała się jednym z najważniejszych elementów w relacjach biznesowych i życiu prywatnym. Autorka poradnika szczegółowo przedstawia poszczególne elementy wizerunku kobiety i mężczyzny w życiu zawodowym zaczynając od stroju, poprzez zachowanie i gesty, mimikę, ton głosu, na zajmowanej przez nas przestrzeni kończąc. Wyróżnia się trzy rodzaje autoprezentacji: ofensywną, defensywną oraz asertywną ? pisze Monika Maj-Osytek. Autoprezentacja ofensywna polega na tym, że osoba, która ją stosuje, prezentuje się jako dowartościowana i pewna siebie. Często jest tak, że przybiera cechy dominujące oraz ma zawyżoną pewność siebie. Niestety, prezentując się w ten sposób, możesz się spotkać z odrzuceniem, gdyż tego rodzaju zachowanie sugeruje agresywność, wyniosłość I bezkompromisowość. Ten rodzaj autoprezentacji możesz zaobserwować na scenie politycznej.

Prezentowana przez nią wiedza poparta została cennymi przykładami komunikacji w biznesie, polityce oraz życiu prywatnym. Zawiera wskazówki, jak zachowywać się przed kamerą i podczas wywiadu telefonicznego lub trudnej rozmowy z partnerem, kiedy przydatne okażą się techniki związane z opanowaniem stresu.

Mowa ciała a temperament

Inaczej zachowywać się będzie melancholik, a inaczej choleryk czy flegmatyk. Autorka zapewnia, że znajomość typów temperamentów, połączona z wiedzą praktyczną, ułatwi postępowanie z różnymi osobowościami: Ręce sangwinika są w nieustannym ruchu ? co i raz łączą się i rozstają, budują różne figury z palców, aby podkreślić jakiś ważny aspekt rozmowy. Mogą to być kółka zrobione z połączenia kciuka i palca wskazującego, skierowane wnętrzem dłoni do rozmówcy, gesty wyłuszczania lub wypychania. Sangwinik w ogóle często pokazuje wnętrze dłoni [gest otwartości]. Gdy nie jest pewny swoich słów, musi rozważyć wszystkie ?za? i ?przeciw? albo chce zebrać myśli, chwyta obiema rękami końce długopisu, trzymając go poziomo. Zniecierpliwiony, tworzy z lekko rozwartych palców dach przed klatką piersiową i delikatnie nimi o siebie uderza. Na biurku sangwinika panuje chaos. Mimo że podczas rozmowy nie musi niczego wykonywać, to i tak cały czas przekłada jakieś rzeczy z jednego miejsca na drugie?

O autorce:

Monika Maj-Osytek – dr nauk humanistycznych w zakresie nauk o polityce, ekspert ds. komunikacji niewerbalnej, trener umiejętności poznawczych, psychopedagog. Pracowała w wielu branżach, m.in. administracyjnej i finansowej oraz jako trener dla firm, takich jak Coca-Cola, BPH, PKO SA, Getin Bank, European Institute of Environmental Energy Poland i Grupa Wadwicz. Doradzała politykom i biznesmenom. Prowadzi szkolenia, jest wykładowcą akademickim przedmiotów w obszarze komunikacji, negocjacji i marketingu politycznego.

Dane wydawnicze:

Wydawnictwo Samo Sedno | Format A5| s. 240|

ISBN 978-83-7788-447-8|