Inwestowanie w nieruchomości od wielu lat kojarzy się ze sprawdzonym i opłacalnym sposobem na ulokowanie kapitału, który nie tylko chcemy w ten sposób zabezpieczyć, ale i pomnożyć. Okazuje się, że aż 3/4 Polaków, którzy wzięli udział w badaniu zrealizowanym przez Biostat, na zlecenie Green House Development, zadeklarowało, że swoje wolne środki przeznaczyłoby właśnie na zakup nieruchomości. W jakich obszarach jeszcze widzimy możliwość zysku?

„Inwestycyjne podium” Polaków

Ogólnopolskie badanie, zrealizowane przez Biostat w październiku br., pokazało, że inwestowanie w nieruchomości jest atrakcyjną formą lokowania kapitału dla aż 75 proc. Polaków. Na tę formę inwestycji zdecydowałoby się 85 proc. kobiet i 65 proc. mężczyzn.

Na drugim miejscu znalazło się złoto, w które swoje wolne środki zainwestowałoby 15 proc. Polaków. W tym przypadku, lokowanie nadwyżek pieniężnych w szlachetny kruszec jest atrakcyjniejsze dla mężczyzn (23 proc.), niż kobiet – tylko 8 proc. pań swoje wolne środki przeznaczyłoby na zakup złota.

Wyniki badania Biostat

Trzecie miejsce na „inwestycyjnym podium” Polaków zajęły akcje, jako ten rodzaj lokowania wolnych środków, na który zdecydowałoby się 7 proc. respondentów.
Niewielka liczba ankietowanych wskazała również inne formy inwestowania nadwyżki pieniężnej, a znalazły się pośród nich: lokata, kupno ziemi czy samochodu.

Nieruchomość na wynajem – czy to dobry pomysł?

Polacy biorący udział w badaniu zostali również zapytani o to, czy uważają, że inwestowanie w nieruchomość jest dobrym sposobem na uzyskanie dodatkowego, stałego dochodu. Tu respondenci byli niemal jednogłośni – aż 94 proc. odpowiedziało na nie twierdząco. Co ciekawe, największy odsetek ankietowanych, którzy udzielili pozytywnej odpowiedzi na to pytanie, to osoby z wykształceniem wyższym – niemal 97 proc., natomiast najrzadziej – „tak” – odpowiadały osoby z wykształceniem podstawowym.

Nadmorskie kurorty na fali turystyki

W lipcu tego roku rzeczniczka Polskiej Izby Turystyki Ewa Kubaczyk podała, że w 2019 roku ponad 20 milionów Polaków deklarowało, że wybiera się na wakacje, z czego ponad połowa zamierzała spędzić urlop w kraju, a najczęściej wybieranym kierunkiem było polskie wybrzeże. Dla przykładu, w 2018 roku najpopularniejszymi destynacjami było województwo pomorskie i zachodniopomorskie. Co ciekawe, Ewa Kubaczyk podkreśliła, że zmieniają się preferencje turystów w zakresie warunków zakwaterowania – oprócz pensjonatów i kwater, wczasowicze stawiają również na apartamenty i pensjonaty o wysokim standardzie, oczekując komfortu, który oferują zagraniczne podróże.
Deweloperzy dostrzegają ewolucję oczekiwań turystów i odpowiadają na nie luksusowymi inwestycjami o całorocznym charakterze, takimi jak na przykład kompleks Wave Apartments, powstający w Międzyzdrojach, który skierowany jest do prywatnych inwestorów. Nadmorska inwestycja zapewni gościom apartamentów wypoczynek w najwyższym standardzie, a prywatnym inwestorom, którzy zdecydują się na luksusowy lokal – stały comiesięczny dochód, ze stopą zwrotu sięgającą nawet 7% w skali roku[1]. Nie dziwi więc, że inwestycje klasy premium znajdują chętnych inwestorów – w przypadku Wave Apartments dotychczas sprzedano już 40% lokali.

Międzyzdroje – lokalizacja dla inwestorów

Nadmorskie kurorty, ze względu na rosnącą popularność, nieustannie rozwijają się, żeby spełnić wypoczynkowe oczekiwania turystów. Dziś są kierunkiem już nie tylko letniego, ale coraz częściej i jesienno-zimowego wypoczynku, stając się dzięki temu kurortem o charakterze całorocznym. Widać to między innymi w Międzyzdrojach – perle Wybrzeża Bałtyckiego:
Tym, co przyciąga do Międzyzdrojów turystów nie tylko z Polski, ale i zza granicy, jest przede wszystkim wyjątkowa lokalizacja. Kurort położony jest wśród niesamowitej przyrody – między lasami Wolińskiego Parku Narodowego, tworzącymi prozdrowotny mikroklimat, a szeroką plażą z wybrzeżem klifowym – uznawaną za jedną z najpiękniejszych nad Bałtykiem. Dzięki tym czynnikom Międzyzdroje są atrakcyjne nie tylko pod względem wypoczynkowym, ale i inwestycyjnym. – mówi Wioleta Lipska, Green House Development.

Warto zaznaczyć, że według badania Biostat aż 50 proc. Polaków wskazało teren nadmorski, jako miejsce, w którym chcieliby mieć swój „drugi dom”. Północna Polska, ze względu na swoją nieustannie rosnącą popularność i tętniące turystycznym życiem kurorty, może okazać się doskonałym miejscem do realizacji planów inwestycyjnych.