WIZYTÓWKA I JEJ ROLA

Artykuł został znaleziony w archiwum wcześniejszej wersji domeny, został przywrócony ponieważ informacje w nim zawarte mogą być dla kogoś pomocne

Tematem, który ciągle jest niedoceniony i wbrew pozorom niezbyt znany, są wizytówki i ich rola w biznesie. Widziałam już wiele „perełek” w tym temacie. Na przykład wizytówkę wyciągniętą z kieszeni, wygniecioną i przekazaną klientowi. Albo przekazanie pokreślonej wizytówki, bo nie jest aktualny adres, mail czy numer telefonu. Lub wizytówka rzucona na stół ruchem posuwistym w kierunku jej odbiorcy.

Może w takich sytuacjach lepiej nie podawać wizytówki?

Sadzę, że to bardzo ważny obszar dla każdego z nas. To właśnie wizytówka daje nam kontakt, często kluczowy, w biznesie, zatem warto znać kilka podstawowych zasad.

Od początku: do tego, by poznać nazwisko danej osoby i prawidłowo się do niej zwracać, bardzo przydatna jest karta wizytowa.

Korzystaj z niej, kiedy tylko możesz.

Wizytówkę można otrzymać najczęściej na zasadzie wymiany. Wręcz rozmówcy swoją, a wtedy on najprawdopodobniej zrewanżuje ci się tym samym. Wręcz ją drukiem do góry i tekstem w kierunku osoby, której wizytówkę wręczasz.

Nigdy nie kładź wizytówki na stół w momencie wręczania tylko podaj ją osobie do ręki!

Jeżeli siedzisz, wręczoną wizytówkę połóż przed sobą na stole przez cały czas trwania spotkania, a jeżeli stoisz, to: kobieta chowa ją do torebki, natomiast mężczyzna do wewnętrznej kieszeni marynarki (nigdy nie wkładamy do spodni, szczególnie do ich tylnej kieszeni… Klient może pomyśleć, gdzie go masz…).

Służbowa wizytówka powinna zawierać imię i nazwisko, nazwę i adres firmy, którą dana osoba reprezentuje, tytuł naukowy, stanowisko, numery telefonu, faksu, e-mail.

Imię i nazwisko można umieścić pośrodku, u góry lub po lewej stronie wizytówki. Przed nim tytuł naukowy, natomiast pod – stanowisko służbowe. U dołu adres firmy i inne informacje. Środek może być pusty. To miejsce na korespondencję. Nie umieszczajmy na wizytówce prywatnego numeru telefonu. Chyba że zdecydowaliśmy się go pozostawić.

Jak duża?

O rozmiarze wizytówek przesądziły karty kredytowe. Najwygodniejszy to te o rozmiarach 8,5 x 5,5 cm

Po otrzymaniu wizytówki przeczytaj ją (imię, nazwisko, stanowisko). Na karcie wizytowej, obok imienia i nazwiska znajdują się dodatkowe informacje, które mogą ci się przydać przy nawiązywaniu rozmowy. Z wizytówki dowiesz się również, czy rozmówca ma jakiś tytuł. Potem, w trakcie rozmowy, można użyć tej wiedzy z karty wizytowej.

Kilka magicznych uwag, których przed laty uczył sir Edward Pietkiewicz:

W kontaktach prywatnych i towarzyskich nie dajemy wizytówki. Jeśli chcesz kogoś poznać, robisz to za pośrednictwem osoby, która zna was oboje.

W handlu detalicznym wymiana kart wizytowych jest praktykowana tylko przy zawieraniu większych kontaktów handlowych. Skąd zatem masz znać nazwisko swoich stałych klientów? Po prostu spytaj o nie.

W relacjach biznesowych, wąskich specjalizacjach, np. lekarz–pacjent, zdaj się na kartę chorobową i ćwicz swoją pamięć. Pytając pacjenta o nazwisko, wzbudzisz podejrzenie, że jest on dla ciebie tylko kolejnym przypadkiem, a nie konkretną osobą. Chodzi o szacunek i tyle.

Jak widać wizytówka to nie tylko nasz obraz pozostawiony innym, często na długo.Czasem to jedyna rzecz, która zostaje u rozmówcy.

Zadbajmy, aby ta „pamiątka” była naszym rzeczywistym wizerunkiem, a nie smutnym wspomnieniem po spotkaniu z nami.

Artykuł został znaleziony w archiwum wcześniejszej wersji domeny, został przywrócony ponieważ informacje w nim zawarte mogą być dla kogoś pomocne

More Articles for You

Biuro księgowe dla firmy – online czy lokalne?

Prowadzenie spraw księgowych firmy we własnym zakresie może być bardzo czasochłonne. Alternatywa to skorzystanie z usług biura księgowego. Czy lepiej …

Brak majątku a upadłość firmy. Co wtedy?

Trudności w prowadzeniu własnej firmy, która ma coraz większe długi, mogą być podstawą do ogłoszenia jej upadłości. Czy jest to …

Restrukturyzacja przedsiębiorstwa – czym jest i co wtedy, gdy się nie uda?

Gdy firma wpada w kłopoty finansowe i ma coraz więcej trudności w efektywnym prowadzeniu działalności, rozwiązaniem może być coś takiego …

Podstawy do ogłoszenia upadłości firmy – kiedy to możliwe?

Upadłość firmy jest ostatecznością, gdy dotychczasowe działania restrukturyzacyjne nie przyniosły pozytywnych skutków. Aby jednak przedsiębiorca mógł ją ogłosić, musi spełnić …

Skup nieruchomości – czy odkupi każde mieszkanie?

W skupach nieruchomości można błyskawicznie sprzedać mieszkanie. Czy firma odkupi jednak każdy lokal? Sprawdzamy! Jak działają skupy nieruchomości? W firmie …

Nagłośnienie małej sali konferencyjnej – co wybrać?

W mniejszych salach konferencyjnych także warto zadbać o odpowiednie nagłośnienie. Dzięki niemu będzie można zapewnić właściwą jakość przekazu dźwiękowego, aby …