WIZYTÓWKA I JEJ ROLA

Artykuł został znaleziony w archiwum wcześniejszej wersji domeny, został przywrócony ponieważ informacje w nim zawarte mogą być dla kogoś pomocne

Tematem, który ciągle jest niedoceniony i wbrew pozorom niezbyt znany, są wizytówki i ich rola w biznesie. Widziałam już wiele „perełek” w tym temacie. Na przykład wizytówkę wyciągniętą z kieszeni, wygniecioną i przekazaną klientowi. Albo przekazanie pokreślonej wizytówki, bo nie jest aktualny adres, mail czy numer telefonu. Lub wizytówka rzucona na stół ruchem posuwistym w kierunku jej odbiorcy.

Może w takich sytuacjach lepiej nie podawać wizytówki?

Sadzę, że to bardzo ważny obszar dla każdego z nas. To właśnie wizytówka daje nam kontakt, często kluczowy, w biznesie, zatem warto znać kilka podstawowych zasad.

Od początku: do tego, by poznać nazwisko danej osoby i prawidłowo się do niej zwracać, bardzo przydatna jest karta wizytowa.

Korzystaj z niej, kiedy tylko możesz.

Wizytówkę można otrzymać najczęściej na zasadzie wymiany. Wręcz rozmówcy swoją, a wtedy on najprawdopodobniej zrewanżuje ci się tym samym. Wręcz ją drukiem do góry i tekstem w kierunku osoby, której wizytówkę wręczasz.

Nigdy nie kładź wizytówki na stół w momencie wręczania tylko podaj ją osobie do ręki!

Jeżeli siedzisz, wręczoną wizytówkę połóż przed sobą na stole przez cały czas trwania spotkania, a jeżeli stoisz, to: kobieta chowa ją do torebki, natomiast mężczyzna do wewnętrznej kieszeni marynarki (nigdy nie wkładamy do spodni, szczególnie do ich tylnej kieszeni… Klient może pomyśleć, gdzie go masz…).

Służbowa wizytówka powinna zawierać imię i nazwisko, nazwę i adres firmy, którą dana osoba reprezentuje, tytuł naukowy, stanowisko, numery telefonu, faksu, e-mail.

Imię i nazwisko można umieścić pośrodku, u góry lub po lewej stronie wizytówki. Przed nim tytuł naukowy, natomiast pod – stanowisko służbowe. U dołu adres firmy i inne informacje. Środek może być pusty. To miejsce na korespondencję. Nie umieszczajmy na wizytówce prywatnego numeru telefonu. Chyba że zdecydowaliśmy się go pozostawić.

Jak duża?

O rozmiarze wizytówek przesądziły karty kredytowe. Najwygodniejszy to te o rozmiarach 8,5 x 5,5 cm

Po otrzymaniu wizytówki przeczytaj ją (imię, nazwisko, stanowisko). Na karcie wizytowej, obok imienia i nazwiska znajdują się dodatkowe informacje, które mogą ci się przydać przy nawiązywaniu rozmowy. Z wizytówki dowiesz się również, czy rozmówca ma jakiś tytuł. Potem, w trakcie rozmowy, można użyć tej wiedzy z karty wizytowej.

Kilka magicznych uwag, których przed laty uczył sir Edward Pietkiewicz:

W kontaktach prywatnych i towarzyskich nie dajemy wizytówki. Jeśli chcesz kogoś poznać, robisz to za pośrednictwem osoby, która zna was oboje.

W handlu detalicznym wymiana kart wizytowych jest praktykowana tylko przy zawieraniu większych kontaktów handlowych. Skąd zatem masz znać nazwisko swoich stałych klientów? Po prostu spytaj o nie.

W relacjach biznesowych, wąskich specjalizacjach, np. lekarz–pacjent, zdaj się na kartę chorobową i ćwicz swoją pamięć. Pytając pacjenta o nazwisko, wzbudzisz podejrzenie, że jest on dla ciebie tylko kolejnym przypadkiem, a nie konkretną osobą. Chodzi o szacunek i tyle.

Jak widać wizytówka to nie tylko nasz obraz pozostawiony innym, często na długo.Czasem to jedyna rzecz, która zostaje u rozmówcy.

Zadbajmy, aby ta „pamiątka” była naszym rzeczywistym wizerunkiem, a nie smutnym wspomnieniem po spotkaniu z nami.

Artykuł został znaleziony w archiwum wcześniejszej wersji domeny, został przywrócony ponieważ informacje w nim zawarte mogą być dla kogoś pomocne

More Articles for You

Najlepszy program magazynowy dla małej firmy. Co wybrać?

Zarządzanie magazynem jest jeszcze łatwiejsze, gdy odbywa się na bazie dedykowanego oprogramowania komputerowego. Programy typu WMS (ang. Warehouse management system) …

Co to jest firma PR i czym się zajmują?

Firma PR oferuje różne usługi public relations, od pisania komunikatów prasowych i przemówień po prowadzenie badań rynkowych i pomoc w …

10 miejsc pracy wymagających umiejętności kreatywnego myślenia

Kreatywne myślenie pozwala znaleźć nowe i unikalne podejście do codziennych wyzwań. Możesz wykazać się kreatywnością w swoim życiorysie, liście motywacyjnym …

BIUROWY WELLBEING – JAK CZUĆ SIĘ DOBRZE W PRACY?

Artykuł został znaleziony w archiwum wcześniejszej wersji domeny, został przywrócony ponieważ informacje w nim zawarte mogą być dla kogoś pomocne …

PRACA ZDALNA CZY W COWORKU? 7 NAJWIĘKSZYCH ZALET WYNAJĘCIA BIURA

Artykuł został znaleziony w archiwum wcześniejszej wersji domeny, został przywrócony ponieważ informacje w nim zawarte mogą być dla kogoś pomocne …

POLSKIE I ŚWIATOWE INNOWACJE W RĘKACH KOBIET – KIM SĄ “STRONG WOMEN IN IT”?

Artykuł został znaleziony w archiwum wcześniejszej wersji domeny, został przywrócony ponieważ informacje w nim zawarte mogą być dla kogoś pomocne …