JAK SKUTECZNIE WYZNACZAĆ I REALIZOWAĆ CELE W BIZNESIE?

Artykuł został znaleziony w archiwum wcześniejszej wersji domeny, został przywrócony ponieważ informacje w nim zawarte mogą być dla kogoś pomocne

Efektywne wyznaczanie celów w biznesie jest istotnym elementem strategicznym każdej organizacji, której zależy na ciągłym rozwoju i osiąganiu coraz lepszych wyników w swojej branży. Jednak nie podchodźmy do tego procesu zbyt pochopnie. Warto odpowiednio się do niego przygotować. Wytyczając zatem cele w biznesie, należy pamiętać o kilku aspektach, które zwiększą ich skuteczność.

1. Wykonaj analizę SWOT. Za pomocą określenia mocnych (strengths) i słabych (weakness) stron przedsiębiorstwa, a także identyfikacji możliwości (opportunities) oraz zagrożeń (threats) rozpoznasz wyzwania, z jakimi musi się zmierzyć firma, a także odkryjesz pozytywne perspektywy na przyszłość.
2. Przeprowadź badanie rynku. Zdobądź informacje na temat nowych trendów, potrzeb klientów, cen, czy też działań konkurencji. Pozwoli Ci to zminimalizować prawdopodobieństwo popełnienia błędów, które mogą obciążyć Cię zarówno finansowo, jak i czasowo.
3. Wyznacz cele za pomocą metody SMART.
S (ang. specific): konkretny – sprecyzuj dokładnie, co chcesz osiągnąć. Bądź skrupulatny, podaj dokładne liczby.
M (ang. measurable): mierzalny, czyli łatwy do monitorowania postępów. Powinieneś wiedzieć, po czym poznasz, że osiągnąłeś swój cel.
A (ang. achievable): osiągalny – cel powinien być w granicach możliwości zespołu, dostosowany do zasobów, którymi dysponuje firma, bądź, które jest w stanie zdobyć.
R (ang. relevant): zgodny z wartościami oraz misją firmy.
T (ang. time-oriented): określony w czasie – podaj termin realizacji swoich celów.
4. Ustal plan działania. Zastanów się, co dokładnie należy zrobić i kiedy, aby osiągnąć dany cel.
5. Określ przeszkody, które mogą pojawić się na drodze do realizacji celu. Zastanów się wraz z zespołem nad ewentualnymi utrudnieniami, które mogą się pojawić w trakcie całego procesu i opracujcie strategię działania na wypadek, gdyby się one pojawiły.
6. Wyznacz osoby odpowiedzialne za poszczególne działania. Każdy powinien dokładnie wiedzieć, czym ma się zajmować po to, aby uniknąć potem niedomówień.
7. Monitoruj postępy. Regularnie sprawdzaj, czy wszystko idzie zgodnie z planem i czy każdy wywiązuje się ze swoich obowiązków. Może się również okazać, że projekt będzie wymagał pewnych modyfikacji, w związku z tym bycie „na bieżąco” gwarantuje odpowiednią reakcję we właściwym czasie.
8. Zadbaj o odpowiedni poziom motywacji w zespole. Staraj się inspirować swoją załogę, samemu pokazując zaangażowanie i oferując im wsparcie. Udzielaj też konstruktywnego feedbacku i stwórz im możliwość bycia autonomicznym.

Po zrealizowaniu wyznaczonego celu nie zapomnij o wspólnym świętowaniu sukcesu ze swoją załogą. Doceń ich wkład i wysiłek – to spowoduje, że z zaangażowaniem i pozytywną energią będą podchodzić do kolejnych projektów.

Artykuł został znaleziony w archiwum wcześniejszej wersji domeny, został przywrócony ponieważ informacje w nim zawarte mogą być dla kogoś pomocne

More Articles for You

Ekspres do kawy do biura – przelewowy, na kapsułki czy automatyczny?

Pyszna kawa o pobudzających właściwościach to doskonały akompaniament w trakcie pracy. Właśnie dlatego coraz więcej firm zaopatruje swoje biura w …

Czym jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego (MPZP) i jakie ma zastosowanie przy budowie domu?

Jak uważa architekt z Łodzi budowa domu jest związana z określonymi wymogami, jakie należy spełnić. Odnoszą się one również do …

Balony lateksowe jako elementy kampanii wizerunkowej przedsiębiorstwa

Gdy słyszymy słowo „balon”, najczęściej oczyma wyobraźni widzimy dowolną imprezę okolicznościową: urodziny, imieniny, a nawet rocznicę ślubu. Ostatnie lata udowodniły …

Masz problem z odszkodowaniem? Poradź się prawnika

Towarzystwa ubezpieczeniowe oferują różne ubezpieczenia, których celem jest pomoc w losowych sytuacjach. Niestety, gdy przychodzi do otrzymania odszkodowania, często zdarza …

Ile kosztuje budowa domu? Ceny projektów, kosztorys budowlany

Ostatnio pisaliśmy o tym czym dokładnie zajmuje się i ile zarabia architekt. Dziś przyjrzymy sie bliżej kosztom wybudowania własnego domu. …

Zawód – architekt. Czym zajmuje się architekt i ile zarabia?

Chcesz zacząć projektować budynki? Sprawdź, jak zostać architektem, na jakie obowiązki w pracy należy się przygotować i ile zarabia architekt. …