Najlepszy program magazynowy dla małej firmy. Co wybrać?

Zarządzanie magazynem jest jeszcze łatwiejsze, gdy odbywa się na bazie dedykowanego oprogramowania komputerowego. Programy typu WMS (ang. Warehouse management system) to rozwiązanie nie tylko dla dużych firm. Co sprawdzi się w mniejszym magazynie? Zobacz, jakie systemy i aplikacje pomogą Ci w prowadzeniu gospodarki magazynowej!

Jakie operacje wspiera program magazynowy?

WMS to programy do magazynu, które mogą działać jako osobne narzędzia lub jako moduły większego systemu typu ERP, który zarządza całym przedsiębiorstwem.

Oprogramowanie magazynowe WMS oferuje szeroką gamę funkcji niezbędnych w codziennym zarządzaniu gospodarką magazynową. Uczestniczy przy przyjmowaniu towaru, jego magazynowaniu, konfekcjonowaniu, wydawaniu. Pomaga w przygotowywaniu dokumentacji magazynowej, umożliwia sprawny przepływ danych, współpracuje z urządzeniami magazynowymi – czytnikami i kolektorami danych, drukarkami etykiet.

Do czego służą programy magazynowe?

Oprogramowanie magazynowe umożliwia użytkownikom zarządzanie magazynem w firmie.

Składa się ono z bazy towarów, w której umieszcza się dane, a także narzędzi, które usprawniają prowadzenie procesów magazynowych, w tym przyjęć, magazynowania oraz kompletowania i wydawania towarów.

Współczesne oprogramowanie tego typu może być wykorzystywane na komputerach, ale również na smartfonach, kolektorach danych, czytnikach kodów kreskowych, a także może współpracować z drukarkami etykiet i innymi urządzeniami.

Program magazynowy pozwala na prowadzenie różnych czynności, na przykład:
– Przygotowanie bazy towarów, narzędzi, produktów, kontrahentów,
– Sprawdzanie aktualnych stanów magazynowych,
– Tworzenie dokumentów – magazynowych, sprzedażowych, handlowych,
– Prowadzenie spisu z natury, inwentaryzacji,
– Informowanie o niskich stanach magazynowych,
– Obsługiwanie scenariuszy LIFO, FIFO,
– Przygotowywanie etykiet.

Wybrane aplikacje i systemy umożliwiają też prowadzenie innych czynności, na przykład za ich pomocą można wystawiać faktury, przygotowywać zamówienia, oferty, prowadzić wypożyczalnię, rezerwacje towarów.

Dzięki tak wielu możliwościom oprogramowanie to, uczestnicząc w procesach logistycznych, pozwala oszczędzać czas, powoduje, że dane przekazywane są automatycznie, zmniejsza ryzyko popełnienia błędów i pojawienia się problemów związanych z działaniem biznesu.

Program magazynowy dla małej firmy – jak wybrać najlepszy?

Wybierając program magazynowy dla małej firmy, należy uwzględnić szereg czynników, aby zapewnił on wygodne i wydajne działanie. O czym należy wtedy pamiętać?

Funkcje
System magazynowy powinien odpowiadać potrzebom firmy, aby pomagać jej w codziennym funkcjonowaniu i przyszłościowym rozwoju. Należy zatem zwrócić uwagę na to, jakie funkcje oferuje on użytkownikowi.

Wiele programów tego typu łączy w sobie dwa obszary, czyli sprzedaż oraz magazynowanie. Umożliwiają one wtedy łatwe prowadzenie firmy zajmującej się handlem i posiadającej własny magazyn.

Wybrani producenci oferują również oprogramowanie w kilku wariantach pod kątem dostępnych narzędzi, co również pozwala na dobór optymalnego wariantu.

Profil działalności firmy
Warto zaznaczyć, że przy wyborze duże znaczenie ma profil działalności firmy.

Jaki program magazynowy do sklepu internetowego? W tym przypadku duże znaczenie ma możliwość integracji z platformami e-commerce. Z kolei dla małych firm, które prowadzą wynajem, ważna będzie obecność modułu do prowadzenia wypożyczalni.

Dodatkowe moduły
Użytkownicy mogą też poszerzyć funkcje programu przez dokupienie do niego dodatkowych modułów odpowiadających wymogom firmy.

Z tego względu bardzo dobrym wyborem będzie ten, który ma budowę modułową i pozwala na dodanie do niego nowych modułów, by poszerzyć jego funkcjonalność.

Współpraca z innymi urządzeniami
Istotnym czynnikiem przy wyborze jest również możliwość synchronizacji z innymi urządzeniami, które używane są w firmie. Wtedy dane przekazuje się błyskawicznie.

Gdy podczas prowadzenia prac w magazynie stosuje się kolektory odczytujące dane czy czytniki kodów, kluczowy jest wybór aplikacji, która pozwala na współpracę z tym sprzętem.

Wielomagazynowość
W przypadku, gdy firma ma kilka magazynów, dzięki wielomagazynowości może zarządzać stanami magazynowymi towarów w różnych magazynach jednocześnie.

Cena i czas trwania licencji
Warto też uwzględnić cenę oprogramowania oraz czas obowiązywania jego licencji. Wybrane umożliwia korzystanie z licencji dożywotnio, inne natomiast wymagają wykupywania jej co jakiś czas, na przykład co rok, co podwyższa koszty.

Pomoc techniczna
Aby z systemu zawsze korzystać bez problemów, producent powinien oferować do niego pomoc techniczną.

Programy magazynowe – ranking

Nie wiesz, jaki program magazynowy do małej firmy wybrać? Sprawdź funkcjonalności 8 popularnych aplikacji i systemów do magazynowania, które dostępne są na polskim rynku!

1. LoMag

LoMag to programy do magazynu, który cechuje intuicyjny interfejs, pełna gama funkcji oraz możliwość skorzystania z dodatkowych modułów i integracji z różnymi serwisami, dzięki czemu pozwala on na sprawne zarządzanie magazynem i prowadzenie wielu innych czynności.

Jest on często wybierany przez MŚP – małe i średnie przedsiębiorstwa działające w różnych branżach.

LoMag – najważniejsze cechy:
– Różne dokumenty magazynowe i dokumenty sprzedaży do wyboru.
– Współpraca z kolektorami danych, czytnikami kodów, drukarkami fiskalnymi oraz do etykiet, a także smartfonami z systemem Android.
– Możliwość przechowywania danych w chmurze.
– Dodatkowe moduły do dokupienia – Faktury, Zamówienia i Ofertowanie, Rezerwacje oraz Wypożyczalnia.
– Można wystawiać faktury z użyciem systemu eFaktura.gov.pl i Platformy Elektronicznego Fakturowania (PEF).
– Obsługiwanie plików JPK.
– Wielojęzyczność – obsługa w językach polskim, angielskim, rosyjskim.
– Obsługa wielu walut.
– Wbudowany edytor dokumentów oraz edytor etykiet.
– Integracje z platformami do sprzedaży online jak Shoper, PrestaShop, Allegro REST API, SkyShop, Click Shop, BaseLinker.
– Dożywotnia licencja po zakupie programu – cena obejmuje 12-miesięczną pomoc techniczną.

Cena – od 100 zł.

2. Subiekt GT

Subiekt GT to program magazynowy od firmy InsERT, który pozwala również na prowadzenie sprzedaży. Wyróżnia się przyjazną i ergonomiczną obsługą, możliwością szerokiej konfiguracji oraz wieloma integracjami.

Oprogramowanie dedykowane jest głównie do firm MŚP, między innymi do sklepów, także internetowych, punktów usługowych, działów handlowych w firmach.

Subiekt GT – najważniejsze cechy:
– Rozbudowane kartoteki zawierające dane o kontrahentach, towarach, także z możliwością kalkulacji cen.
– Dostęp do szerokiej gamy dokumentów – można wystawiać dokumenty sprzedaży, handlowe, magazynowe.
– Obsługiwanie płatności, przedpłat, zapłaty kartą.
– Możliwość obsługi rezerwacji produktów.
– Współpraca z urządzeniami jak drukarki i kasy fiskalne, czytniki kodów, wagi etykietujące.
– Integracja z Rachmistrz GT, Rewizor GT, Gestor GT, Gratyfikant GT, zarezerwuj.pl, vendero, Sello.

Cena – od 799 zł.

3. Subiekt nexo

Subiekt nexo wspomaga pracę małych i średnich firm pod kątem sprzedaży oraz magazynowania. Ma przyjazny interfejs oraz bogatą gamę funkcji, które powodują, że nadaje się dla firm w wielu branżach.

Dostępna jest również wersja Subiekt nexo Pro, która zawiera rozszerzone funkcjonalności. Pozwala między innymi na obsługiwanie firm wielooddziałowych, daje większą elastyczność.

Subiekt nexo – najważniejsze cechy:
– Zaawansowana kartoteka na dane, między innymi dotyczące klientów, partnerów, pracowników, asortymentu, urządzeń.
– Duży wybór wzorów dokumentów, szczególnie handlowych, które można generować pojedynczo i zbiorczo, a także innych plików, na przykład umów.
– Posiada rozbudowany system zamówień.
– Możliwość używania z urządzeniami zewnętrznymi jak czytniki kodów, drukarki, kasy fiskalne, wagi.
– Integracje z Rachmistrz nexo, Gratyfikant nexo, Rewizor nexo, Gestor nexo.

Cena – od 599 zł.

4. Comarch ERP Optima Handel

System klasy ERP Comarch ERP Optima pozwala na wspieranie firm w różnych obszarach ich działalności. Wariant Comarch ERP Optima Handel obejmuje sprzedaż i magazynowanie. Z systemu można korzystać stacjonarnie oraz w chmurze z opłatą abonamentową.

Dostępny jest również dodatkowy moduł Handel Plus, który pozwala na prowadzenie zaawansowanej gospodarki magazynowej – oferuje on dodatkowe funkcje, wzory dokumentów.

Comarch ERP Optima Handel – najważniejsze cechy:
– Synchronizacja z modułami w ramach systemu ERP.
– Tworzenie różnych rodzajów faktur VAT, paragonów, dokumentów magazynowych.
– Współpraca z drukarkami i kasami fiskalnymi, skanerami, drukarkami etykiet, kolektorami danych, czytnikami, terminalami płatniczymi.
– Integracja z Comarch e-Sklep, Comarch e-Sale i wszystko.pl dla łatwiejszej sprzedaży internetowej.
– Integracje z kurierami.

Cena – od 1 195 zł za wersję Handel, od 2 170 zł za wersję Handel Plus. W przypadku chmury koszty rozpoczynają się od 79 zł miesięcznie.

5. Comarch ERP XL

System ERP Comarch ERP XL oferuje duży wybór modułów, które umożliwiają sprawne zarządzanie całą firmą. Wśród nich znajduje się również moduł przeznaczony do magazynowania. Dzięki modułowi do magazynu możliwe jest swobodne zarządzanie gospodarką magazynową, stała kontrola produktów, wsparcie logistyki.

Oprogramowanie to przeznaczone jest głównie do większych firm, które potrzebują systemu klasy ERP. Dostępne jest w wersji w chmurze i stacjonarnej.

Comarch ERP XL – najważniejsze cechy:
– Współpraca z różnymi modułami w ramach systemu ERP.
– Możliwość zarządzania przestrzenią magazynową.
– Trójwymiarowa wizualizacja poruszania się magazynierów.
– Automatyzacja operacji w magazynie z użyciem aplikacji Comarch WMS Magazynier.
– Synchronizacja z różnymi urządzeniami jak czytniki kodów i kolektory danych, drukarki etykiet.

Cena – zależna od wybranych modułów, Handel Sprzedaż od 3 500 zł.

6. DGCS BIZNESMEN Magazyn i Faktury PRO

Oprogramowanie do obsługi magazynu i faktur, które daje dostęp do szeregu funkcjonalności. Skierowane głównie do mniejszych firm.

DGCS BIZNESMEN Magazyn i Faktury PRO – najważniejsze cechy:
– Obsługa zakupów i sprzedaży,
– Kontrola stanów magazynowych i ruchu produktów.
– Duży wybór dokumentów, w tym dokumenty magazynowe, sprzedażowe, kasowe, bankowe,
– Synchronizacja z drukarkami fiskalnymi.

Cena – od 90 zł.

More Articles for You

Nowoczesne technologie w branży obuwniczej

W dzisiejszym świecie zakupy obuwia coraz częściej przenoszą się do internetu, a klienci oczekują wygody i precyzji w doborze produktów. …

Ortomedico.pl – realizacja zamówień NFZ na wyroby medyczne bez wychodzenia z domu

Dostęp do wyrobów medycznych jest kluczowy dla osób zmagających się z przewlekłymi schorzeniami. Dzięki platformie Ortomedico.pl, pacjenci mają teraz możliwość …

Dlaczego warto inwestować w dystrybutory wody do biura?

Woda pitna, będąca niezbędnym elementem codziennego życia, odgrywa kluczową rolę w utrzymaniu odpowiedniego poziomu nawodnienia organizmu. Dlatego nowoczesny dystrybutor wody …

Jak zadbać o wyroby gumowe w przemyśle, aby służyły nam dłużej?

W przemyśle wyroby gumowe są nieodzownym elementem wielu maszyn i urządzeń, pełniąc kluczowe funkcje od uszczelniania po amortyzację. Ich odpowiednia …

Dlaczego warto zdecydować się na sprzedaż książek do skupu?

Skup książek to coraz popularniejsza opcja dla osób, które chcą pozbyć się starych, niepotrzebnych książek. Dzięki rozwojowi rynku wtórnego, sprzedaż …

Jak znaleźć tani projekt dla swojego przyszłego domu?

Szukanie sposobów na oszczędność podczas budowy własnego domu jest kluczowe dla wielu osób pragnących posiadać własny kąt bez nadmiernego obciążania …