Czy warto uruchomić sklep internetowy?

Szukając dobrego pomysłu na biznes, warto przeanalizować różne rozwiązania, a przede wszystkim spojrzeć na sprawę przyszłościowo. W tym kontekście prędzej czy później pojawi się pytanie o uruchomienie własnego e-sklepu.

W ciągu ostatnich lat zwiększała się systematycznie aktywność Polaków w internecie. Coraz więcej spraw załatwiamy online, sieć jest dla nas źródłem informacji, ale także coraz częściej daje możliwość zrobienia zakupów. Te trendy nasiliła jeszcze bardziej pandemia. Nie powinno zatem dziwić, że w ciągu ostatnich miesięcy zostało uruchomionych tak wiele sklepów internetowych. Handel przenosi się do sieci. To może być okazja na dobry, przyszłościowy biznes.

Czy Polacy robią zakupy w sieci?

Zakupy online to najbezpieczniejszy i najwygodniejszy sposób zdobycia produktów, z jakiego możemy obecnie korzystać. To najlepsze rozwiązanie szczególnie w tak trudnych czasach jak zagrożenie epidemiologiczne. Z danych firmy Gemius wynika, że już 73% Polaków robi zakupy przez internet. Jeszcze w 2019 roku ten odsetek wynosił 62%. Z oferty e-sklepów korzystają przede wszystkim osoby w wieku 35-49 lat, mający średnie i wyższe wykształcenie i mieszkający najczęściej w dużych miastach. Jednak warto zauważyć, że na drugim miejscu wśród klientów sklepów internetowych są mieszkańcy wsi. Dopiero za nimi plasują się osoby zamieszkujące małe miasta (źródło: https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/e-commerce-w-polsce-2020.html).

Jak założyć sklep internetowy?

Rosnący bardzo szybko odsetek Polaków, którzy robią zakupy przez internet to sygnał, że warto założyć własny e-sklep. Nie jest to wcale trudne. Korzystając z oferty dobrego dostawcy usług internetowych (np. Domeny.pl), można wiele spraw załatwić w jednym miejscu. Na początek trzeba wykupić domenę, czyli internetowy adres. Do tego potrzebne będzie jeszcze miejsce na serwerze (w przypadku dużych sklepów lepiej postawić na serwer VPS) i certyfikat SSL. Trzeba jeszcze zaopatrzyć się w oprogramowanie sklepu. Można skorzystać z gotowych rozwiązań lub zamówić wykonanie dedykowanego sklepu (droższa opcja).

Co sprzedawać online?

Najważniejszą decyzją przy zakładaniu sklepu internetowego jest wybór odpowiedniego asortymentu. Warto przeanalizować trendy sprzedażowe i sprawdzić, co cieszy się największym zainteresowaniem w e-sklepach. Jeśli sięgniemy znowu po raport Gemius, dowiemy się z niego, że najczęściej sklepy internetowe sprzedają odzież i obuwie. Najważniejsze jednak, żeby znaleźć swoją niszę i prowadzić skuteczny marketing.

Własny sklep internetowy to bez wątpienia dobry pomysł na biznes. Coraz więcej konsumentów wybiera ofertę e-sklepów, co sprawia, że to biznes przyszłościowy.

More Articles for You

Zatrudnienie pracownika w Szwecji – praktyki i koszty

Planujesz zatrudnienie pracowników w Szwecji? Zobacz, jakie są główne praktyki zatrudniania obowiązujące w tym kraju i jakie koszty związane są …

Szybka sprzedaż mieszkania – jak to zrobić?

Mieszkań do sprzedaży jest bardzo dużo. Chcą sprzedać nieruchomość szybko i dobrze trzeba się do tego przyłożyć. Jak napisać atrakcyjne …

Rozmowa kwalifikacyjna – jak ją prowadzić? Poradnik dla pracodawców

Dzięki rozmowie kwalifikacyjnej przedsiębiorca może łatwiej znaleźć właściwego kandydata do pracy na konkretnym stanowisku. Jak przygotować się do rozmowy jako …

Czy można zlecić zatrudnienie pracownika innej firmie?

Zatrudnienie pracownika jest najprostszym sposobem, by korzystać ze świadczonej przez niego pracy. Alternatywnym rozwiązaniem jest EOR (Employee of Record), czyli …

Ranking – jaki faktoring wybrać? Najlepszy faktoring dla małych i średnich firm

Faktoring jest znacznym ułatwieniem w prowadzeniu działalności gospodarczej. Umożliwia uzyskanie środków z wystawionych faktur nawet w ciągu 24 godzin, a …