Własna agencja ubezpieczeniowa dla każdego

Ubezpieczenia to produkty, które cieszą się nieustającym zainteresowaniem. Niektórzy ludzie kupują je z własnego wyboru a jeszcze inni są do tego zobligowani przepisami prawa. Oznacza to, że zatrudnienie w branży ubezpieczeniowej może być dobrym źródłem dochodu. Aby go wypracować, potrzebna będzie własna agencja ubezpieczeniowa, której otwarcie nie jest trudne.

Co zrobić by zostać agentem

Zanim przystąpimy do otwarcia własnej agencji ubezpieczeniowej, musimy uzyskać uprawnienia agenta. W tym celu należy udać się na rozmowę do wybranego przez siebie towarzystwa ubezpieczeniowego (które chcemy reprezentować) a które po zatwierdzeniu naszej kandydatury skieruje nas na odpowiednie szkolenie.

Szkolenie kończy się egzaminem państwowym. Po jego zdaniu, za pośrednictwem towarzystwa ubezpieczeniowego, składamy wniosek do KNF o wydanie licencji oraz ubiegamy się o wpis do rejestru agentów ubezpieczeniowych. Dopiero wtedy możemy rozpocząć pracę agenta i przystąpić do otworzenia własnej agencji ubezpieczeniowej.

Własna agencja ubezpieczeniowa i jej zadania

Każda agencja ubezpieczeniowa zajmuje się sprzedażą ubezpieczeń w imieniu towarzystwa ubezpieczeniowego na rzecz którego pracuje agent. Kolejnym zadaniem agenta jest pozyskiwanie nowych klientów oraz zachęcanie obecnych do przedłużania umów ubezpieczeniowych. Jest to bardzo ważne, bowiem agent otrzymuje prowizję od każdej podpisanej umowy.

Agenci ubezpieczeniowi mogą sprzedawać ubezpieczenia OC, AC, NNW, polisy na życie, ubezpieczenia turystyczne, emerytalne, mienia i inne. Każdy agent musi umieć dokładnie wyjaśnić, jakie są warunki każdej z ofert a także przeprowadzić proces przygotowania umowy, jej realizacji oraz ewentualnego wypłacenia odszkodowania.

Jak założyć własną firmę ubezpieczeniową

Po zdobyciu licencji agenta należy oczywiście znaleźć odpowiedni lokal na biuro i otworzyć własną działalność. Agencję może otworzyć osoba fizyczna, która prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą lub spółka prawa handlowego (ale nie cywilna ani partnerska). Po zarejestrowaniu działalności można rozpocząć przyjmowanie pierwszych klientów.

Jeśli zdecydujemy się pracować tylko dla jednego towarzystwa, to w naszej agencji będziemy przedstawiać klientom tylko jego oferty. Jeśli natomiast chcemy posiadać oferty kilku różnych ubezpieczycieli, potrzebna nam będzie multiagencja ubezpieczeniowa. Jeśli się na nią zdecydujemy, będziemy zobowiązani wykupić polisę OC oraz przejść dodatkowe szkolenie zakończone egzaminem.

Własna agencja ubezpieczeniowa a predyspozycje

Własna agencja ubezpieczeniowa przypadnie do gustu tym osobom, które dobrze odnajdują się w sprzedaży oraz łatwo nawiązują kontakt z klientem. Jeśli rozmowy z obcymi ludźmi nie są dla nas problemem, to już połowa sukcesu. Agent musi być bowiem komunikatywny, solidny i godny zaufania a dodatkowo potrafić przekonać do siebie ludzi.

W pracy ubezpieczyciela potrzebna jest także wiedza oraz umiejętność jej klarownego przekazywania. Wszak tylko rzeczowe odpowiedzi na zadane pytania przekonają klientów do wykupienia polisy. Agent musi być też cierpliwy i spokojny, tak aby poradzić sobie z wymagającym klientem. W kontaktach z ludźmi przyda się także umiejętność prowadzenia swobodnej rozmowy.

Czy warto otwierać agencję

Jeśli jesteśmy osobami poszukującymi wyzwań i lubiącymi realizować postawione sobie cele, własna agencja ubezpieczeniowa jest dobrym pomysłem na życie. Praca ta ma jeden duży plus, mianowicie samodzielnie normujemy czas pracy. Należy jednak pamiętać, że nasze wynagrodzenie zależne będzie od ilości podpisanych umów.

Przed podjęciem pracy agenta należy zastanowić się, czy poszukiwania klientów nie będą dla nas zbyt obciążające. Jeśli jednak nie jest to dla nas powód do obaw, praca ta powinna dać nam dużą satysfakcję i zarobki.

More Articles for You

Biuro księgowe dla firmy – online czy lokalne?

Prowadzenie spraw księgowych firmy we własnym zakresie może być bardzo czasochłonne. Alternatywa to skorzystanie z usług biura księgowego. Czy lepiej …

Brak majątku a upadłość firmy. Co wtedy?

Trudności w prowadzeniu własnej firmy, która ma coraz większe długi, mogą być podstawą do ogłoszenia jej upadłości. Czy jest to …

Restrukturyzacja przedsiębiorstwa – czym jest i co wtedy, gdy się nie uda?

Gdy firma wpada w kłopoty finansowe i ma coraz więcej trudności w efektywnym prowadzeniu działalności, rozwiązaniem może być coś takiego …

Podstawy do ogłoszenia upadłości firmy – kiedy to możliwe?

Upadłość firmy jest ostatecznością, gdy dotychczasowe działania restrukturyzacyjne nie przyniosły pozytywnych skutków. Aby jednak przedsiębiorca mógł ją ogłosić, musi spełnić …

Skup nieruchomości – czy odkupi każde mieszkanie?

W skupach nieruchomości można błyskawicznie sprzedać mieszkanie. Czy firma odkupi jednak każdy lokal? Sprawdzamy! Jak działają skupy nieruchomości? W firmie …

Nagłośnienie małej sali konferencyjnej – co wybrać?

W mniejszych salach konferencyjnych także warto zadbać o odpowiednie nagłośnienie. Dzięki niemu będzie można zapewnić właściwą jakość przekazu dźwiękowego, aby …