CRM – czym kierować się przy wyborze oprogramowania?

Customer Relationship Management to strategia zarządzania relacjami z Klientami, której wdrożenie stanowi gwarant prowadzenia skutecznej i efektywnej kultury organizacyjnej. Wybór odpowiedniego systemu CRM to jednak nie lada wyzwanie. Tylko dzięki dobrze przeprowadzonej adaptacji programu będzie można w pełni korzystać ze wszystkich funkcjonalności narzędzia. Jak wybrać najlepszy system CRM? Podpowiadamy.

Dobrze dobrany system CRM powinien być na tyle elastyczny i uniwersalny, aby odpowiadał na potrzeby poszczególnych grup pracowników. Renoma dostawcy, szybkość działania, przyjazny interfejs – to nie jedyne wartości, jakie należy wziąć pod uwagę przy wyborze programu wspierającego koncepcję Customer Relationship Management. Czym kierować się przy wyborze oprogramowania CRM?

Potrzeby organizacji

Pierwszym krokiem przy wyborze systemu CRM powinien być audyt firmy. Dokładne określenie celów i potrzeb przedsiębiorstwa, a także sposobu funkcjonowania z pewnością pomoże w wyborze najlepszego oprogramowania. Inne będą potrzeby agencji i biur nieruchomości – dla których dedykowany jest System CRM ESTI – inne dla firm z sektora finansowego. Dzięki analizie działalności organizacji zawęża się grupa docelowych programów CRM, co znacznie skraca czas na poszukiwanie właściwego.

Integracja z systemami zewnętrznymi

Efektywne i gwarantujące dochód funkcjonowanie przedsiębiorstwa wymaga korzystania z nowoczesnych rozwiązań. Systemy transakcyjne, mailingowe, komunikacyjne, logistyczne, księgowe – każda firma korzysta na co dzień z szeregu aplikacji i systemów. Odpowiednio dobrany program CRM – z możliwością integracji z używanymi przez firmę systemami – sprawi, że niezbędne dane będą przechowywane w jednym miejscu, co zwiększy wydajność pracy. Przy wyborze oprogramowania należy zatem zwrócić uwagę na aplikacje i programy, z jakimi będzie można go zintegrować.

Koszt programu CRM

Cena co prawda nie jest najważniejszym kryterium przy wyborze programu CRM, jednak w znacznym stopniu determinuje jego funkcjonalność. Na rynku dostępne są bowiem narzędzia z dwoma rodzajami płatności – systemem abonamentowym lub standardową płatnością za cały produkt. W zależności od dysponowanego budżetu, warto wybrać produkt idealnie odpowiadający organizacji.

Dobrze opracowana strategia zarządzania relacjami z Klientami – wsparta odpowiednio dobranym i wdrożonym systemem CRM – to m.in. szansa na zwiększenie przychodów firmy, osiągnięcie przewagi konkurencyjnej i budowanie silnej pozycji przedsiębiorstwa. To właśnie dlatego, afiliacja oprogramowania powinna przebiegać sprawnie i według jasno określonych kryteriów, a sam program odpowiadał na najważniejsze potrzeby zarówno organizacji, jaki i jej pracowników.

More Articles for You

Dlaczego warto inwestować w dystrybutory wody do biura?

Woda pitna, będąca niezbędnym elementem codziennego życia, odgrywa kluczową rolę w utrzymaniu odpowiedniego poziomu nawodnienia organizmu. Dlatego nowoczesny dystrybutor wody …

Jak zadbać o wyroby gumowe w przemyśle, aby służyły nam dłużej?

W przemyśle wyroby gumowe są nieodzownym elementem wielu maszyn i urządzeń, pełniąc kluczowe funkcje od uszczelniania po amortyzację. Ich odpowiednia …

Dlaczego warto zdecydować się na sprzedaż książek do skupu?

Skup książek to coraz popularniejsza opcja dla osób, które chcą pozbyć się starych, niepotrzebnych książek. Dzięki rozwojowi rynku wtórnego, sprzedaż …

Jak znaleźć tani projekt dla swojego przyszłego domu?

Szukanie sposobów na oszczędność podczas budowy własnego domu jest kluczowe dla wielu osób pragnących posiadać własny kąt bez nadmiernego obciążania …

Kluczowe Elementy Wzornictwa Przemysłowego

Wzornictwo przemysłowe to szerokie pojęcie, które odnosi się do procesu tworzenia produktów w sposób estetyczny, a zarazem funkcjonalny. Projektowanie produktów …

Co to są automaty vendingowe?

Automaty vendingowe są powszechnie spotykane w wielu miejscach, takich jak biurowce, centra handlowe czy parki. Są to urządzenia, które umożliwiają …