CRM – czym kierować się przy wyborze oprogramowania?

Customer Relationship Management to strategia zarządzania relacjami z Klientami, której wdrożenie stanowi gwarant prowadzenia skutecznej i efektywnej kultury organizacyjnej. Wybór odpowiedniego systemu CRM to jednak nie lada wyzwanie. Tylko dzięki dobrze przeprowadzonej adaptacji programu będzie można w pełni korzystać ze wszystkich funkcjonalności narzędzia. Jak wybrać najlepszy system CRM? Podpowiadamy.

Dobrze dobrany system CRM powinien być na tyle elastyczny i uniwersalny, aby odpowiadał na potrzeby poszczególnych grup pracowników. Renoma dostawcy, szybkość działania, przyjazny interfejs – to nie jedyne wartości, jakie należy wziąć pod uwagę przy wyborze programu wspierającego koncepcję Customer Relationship Management. Czym kierować się przy wyborze oprogramowania CRM?

Potrzeby organizacji

Pierwszym krokiem przy wyborze systemu CRM powinien być audyt firmy. Dokładne określenie celów i potrzeb przedsiębiorstwa, a także sposobu funkcjonowania z pewnością pomoże w wyborze najlepszego oprogramowania. Inne będą potrzeby agencji i biur nieruchomości – dla których dedykowany jest System CRM ESTI – inne dla firm z sektora finansowego. Dzięki analizie działalności organizacji zawęża się grupa docelowych programów CRM, co znacznie skraca czas na poszukiwanie właściwego.

Integracja z systemami zewnętrznymi

Efektywne i gwarantujące dochód funkcjonowanie przedsiębiorstwa wymaga korzystania z nowoczesnych rozwiązań. Systemy transakcyjne, mailingowe, komunikacyjne, logistyczne, księgowe – każda firma korzysta na co dzień z szeregu aplikacji i systemów. Odpowiednio dobrany program CRM – z możliwością integracji z używanymi przez firmę systemami – sprawi, że niezbędne dane będą przechowywane w jednym miejscu, co zwiększy wydajność pracy. Przy wyborze oprogramowania należy zatem zwrócić uwagę na aplikacje i programy, z jakimi będzie można go zintegrować.

Koszt programu CRM

Cena co prawda nie jest najważniejszym kryterium przy wyborze programu CRM, jednak w znacznym stopniu determinuje jego funkcjonalność. Na rynku dostępne są bowiem narzędzia z dwoma rodzajami płatności – systemem abonamentowym lub standardową płatnością za cały produkt. W zależności od dysponowanego budżetu, warto wybrać produkt idealnie odpowiadający organizacji.

Dobrze opracowana strategia zarządzania relacjami z Klientami – wsparta odpowiednio dobranym i wdrożonym systemem CRM – to m.in. szansa na zwiększenie przychodów firmy, osiągnięcie przewagi konkurencyjnej i budowanie silnej pozycji przedsiębiorstwa. To właśnie dlatego, afiliacja oprogramowania powinna przebiegać sprawnie i według jasno określonych kryteriów, a sam program odpowiadał na najważniejsze potrzeby zarówno organizacji, jaki i jej pracowników.

More Articles for You

Wirtualne Biuro – korzyści i wymagania prawne

Wirtualne biuro staje się coraz popularniejszym rozwiązaniem dla przedsiębiorców, którzy chcą prowadzić swoją działalność bez konieczności wynajmowania fizycznego biura. Ta …

Kim jest kurator sądowy rodzinny i czym się zajmuje?

Jeśli rodzina lub jej członkowie wymagają odpowiedniego nadzoru, sąd może orzec wtedy nadzór kuratora rodzinnego. Zobacz najważniejsze informacje dotyczące pracy …

Jakie korzyści daje upadłość konsumencka?

Procedura upadłości konsumenckiej gliwice używana jest obecnie coraz częściej. Jakie są jej najważniejsze korzyści z punktu widzenia dłużnika? Na czym …

Zatrudnienie pracownika w Szwecji – praktyki i koszty

Planujesz zatrudnienie pracowników w Szwecji? Zobacz, jakie są główne praktyki zatrudniania obowiązujące w tym kraju i jakie koszty związane są …

Szybka sprzedaż mieszkania – jak to zrobić?

Mieszkań do sprzedaży jest bardzo dużo. Chcą sprzedać nieruchomość szybko i dobrze trzeba się do tego przyłożyć. Jak napisać atrakcyjne …

Rozmowa kwalifikacyjna – jak ją prowadzić? Poradnik dla pracodawców

Dzięki rozmowie kwalifikacyjnej przedsiębiorca może łatwiej znaleźć właściwego kandydata do pracy na konkretnym stanowisku. Jak przygotować się do rozmowy jako …