Customer Relationship Management to strategia zarządzania relacjami z Klientami, której wdrożenie stanowi gwarant prowadzenia skutecznej i efektywnej kultury organizacyjnej. Wybór odpowiedniego systemu CRM to jednak nie lada wyzwanie. Tylko dzięki dobrze przeprowadzonej adaptacji programu będzie można w pełni korzystać ze wszystkich funkcjonalności narzędzia. Jak wybrać najlepszy system CRM? Podpowiadamy.
Dobrze dobrany system CRM powinien być na tyle elastyczny i uniwersalny, aby odpowiadał na potrzeby poszczególnych grup pracowników. Renoma dostawcy, szybkość działania, przyjazny interfejs – to nie jedyne wartości, jakie należy wziąć pod uwagę przy wyborze programu wspierającego koncepcję Customer Relationship Management. Czym kierować się przy wyborze oprogramowania CRM?
Potrzeby organizacji
Pierwszym krokiem przy wyborze systemu CRM powinien być audyt firmy. Dokładne określenie celów i potrzeb przedsiębiorstwa, a także sposobu funkcjonowania z pewnością pomoże w wyborze najlepszego oprogramowania. Inne będą potrzeby agencji i biur nieruchomości – dla których dedykowany jest System CRM ESTI – inne dla firm z sektora finansowego. Dzięki analizie działalności organizacji zawęża się grupa docelowych programów CRM, co znacznie skraca czas na poszukiwanie właściwego.
Integracja z systemami zewnętrznymi
Efektywne i gwarantujące dochód funkcjonowanie przedsiębiorstwa wymaga korzystania z nowoczesnych rozwiązań. Systemy transakcyjne, mailingowe, komunikacyjne, logistyczne, księgowe – każda firma korzysta na co dzień z szeregu aplikacji i systemów. Odpowiednio dobrany program CRM – z możliwością integracji z używanymi przez firmę systemami – sprawi, że niezbędne dane będą przechowywane w jednym miejscu, co zwiększy wydajność pracy. Przy wyborze oprogramowania należy zatem zwrócić uwagę na aplikacje i programy, z jakimi będzie można go zintegrować.
Koszt programu CRM
Cena co prawda nie jest najważniejszym kryterium przy wyborze programu CRM, jednak w znacznym stopniu determinuje jego funkcjonalność. Na rynku dostępne są bowiem narzędzia z dwoma rodzajami płatności – systemem abonamentowym lub standardową płatnością za cały produkt. W zależności od dysponowanego budżetu, warto wybrać produkt idealnie odpowiadający organizacji.
Dobrze opracowana strategia zarządzania relacjami z Klientami – wsparta odpowiednio dobranym i wdrożonym systemem CRM – to m.in. szansa na zwiększenie przychodów firmy, osiągnięcie przewagi konkurencyjnej i budowanie silnej pozycji przedsiębiorstwa. To właśnie dlatego, afiliacja oprogramowania powinna przebiegać sprawnie i według jasno określonych kryteriów, a sam program odpowiadał na najważniejsze potrzeby zarówno organizacji, jaki i jej pracowników.
Bardzo pomocny artykuł o wyborze oprogramowania CRM! Teraz wiem, na co zwrócić uwagę, planując wdrożenie takiego systemu w mojej firmie.