CRM – czym kierować się przy wyborze oprogramowania?

Customer Relationship Management to strategia zarządzania relacjami z Klientami, której wdrożenie stanowi gwarant prowadzenia skutecznej i efektywnej kultury organizacyjnej. Wybór odpowiedniego systemu CRM to jednak nie lada wyzwanie. Tylko dzięki dobrze przeprowadzonej adaptacji programu będzie można w pełni korzystać ze wszystkich funkcjonalności narzędzia. Jak wybrać najlepszy system CRM? Podpowiadamy.

Dobrze dobrany system CRM powinien być na tyle elastyczny i uniwersalny, aby odpowiadał na potrzeby poszczególnych grup pracowników. Renoma dostawcy, szybkość działania, przyjazny interfejs – to nie jedyne wartości, jakie należy wziąć pod uwagę przy wyborze programu wspierającego koncepcję Customer Relationship Management. Czym kierować się przy wyborze oprogramowania CRM?

Potrzeby organizacji

Pierwszym krokiem przy wyborze systemu CRM powinien być audyt firmy. Dokładne określenie celów i potrzeb przedsiębiorstwa, a także sposobu funkcjonowania z pewnością pomoże w wyborze najlepszego oprogramowania. Inne będą potrzeby agencji i biur nieruchomości – dla których dedykowany jest System CRM ESTI – inne dla firm z sektora finansowego. Dzięki analizie działalności organizacji zawęża się grupa docelowych programów CRM, co znacznie skraca czas na poszukiwanie właściwego.

Integracja z systemami zewnętrznymi

Efektywne i gwarantujące dochód funkcjonowanie przedsiębiorstwa wymaga korzystania z nowoczesnych rozwiązań. Systemy transakcyjne, mailingowe, komunikacyjne, logistyczne, księgowe – każda firma korzysta na co dzień z szeregu aplikacji i systemów. Odpowiednio dobrany program CRM – z możliwością integracji z używanymi przez firmę systemami – sprawi, że niezbędne dane będą przechowywane w jednym miejscu, co zwiększy wydajność pracy. Przy wyborze oprogramowania należy zatem zwrócić uwagę na aplikacje i programy, z jakimi będzie można go zintegrować.

Koszt programu CRM

Cena co prawda nie jest najważniejszym kryterium przy wyborze programu CRM, jednak w znacznym stopniu determinuje jego funkcjonalność. Na rynku dostępne są bowiem narzędzia z dwoma rodzajami płatności – systemem abonamentowym lub standardową płatnością za cały produkt. W zależności od dysponowanego budżetu, warto wybrać produkt idealnie odpowiadający organizacji.

Dobrze opracowana strategia zarządzania relacjami z Klientami – wsparta odpowiednio dobranym i wdrożonym systemem CRM – to m.in. szansa na zwiększenie przychodów firmy, osiągnięcie przewagi konkurencyjnej i budowanie silnej pozycji przedsiębiorstwa. To właśnie dlatego, afiliacja oprogramowania powinna przebiegać sprawnie i według jasno określonych kryteriów, a sam program odpowiadał na najważniejsze potrzeby zarówno organizacji, jaki i jej pracowników.

More Articles for You

Otwarcie firmy w Holandii – formy działalności i jej rejestracja

Planujesz otwarcie własnego biznesu w Holandii? Zobacz, jakie formy działalności dostępne są w tym kraju i jak przebiega rejestracja firmy …

Ile zarabia kierowca autobusu w Warszawie?

Jakie jest wynagrodzenie kierowcy autobusu w Warszawie? Jakie są wymagania dotyczące pracy? Jak zostać kierowcą autobusu? W tym wpisie znajdziesz …

Dlaczego przy kupnie mieszkania warto skorzystać z usług doradcy?

W Polsce nadal kupno mieszkania jest o wiele bardziej popularne niż wynajem. Trudno się temu dziwić, skoro rata kredytu często …

Kto może zostać tłumaczem przysięgłym?

Tłumacz przysięgły jest konieczny wtedy, gdy należy przetłumaczyć ważne dokumenty. Czym dokładnie zajmuje się ten tłumacz? Kto może nim zostać? …

Na czym polega produkcja koszulek z nadrukiem metodą sitodruku?

Sitodruk to jedna z najczęściej wybieranych technik znakowania koszulek oraz innych tekstyliów. Na czym dokładnie polega sitodruk? Jakie są jego …

Praca w Szwecji bez znajomości szwedzkiego – czy jest możliwa?

Czy język szwedzki jest niezbędny do tego, by pracować w Szwecji? W niektórych przypadkach jest nieodzowny, lecz nie zawsze posługiwanie …