CRM – czym kierować się przy wyborze oprogramowania?

Customer Relationship Management to strategia zarządzania relacjami z Klientami, której wdrożenie stanowi gwarant prowadzenia skutecznej i efektywnej kultury organizacyjnej. Wybór odpowiedniego systemu CRM to jednak nie lada wyzwanie. Tylko dzięki dobrze przeprowadzonej adaptacji programu będzie można w pełni korzystać ze wszystkich funkcjonalności narzędzia. Jak wybrać najlepszy system CRM? Podpowiadamy.

Dobrze dobrany system CRM powinien być na tyle elastyczny i uniwersalny, aby odpowiadał na potrzeby poszczególnych grup pracowników. Renoma dostawcy, szybkość działania, przyjazny interfejs – to nie jedyne wartości, jakie należy wziąć pod uwagę przy wyborze programu wspierającego koncepcję Customer Relationship Management. Czym kierować się przy wyborze oprogramowania CRM?

Potrzeby organizacji

Pierwszym krokiem przy wyborze systemu CRM powinien być audyt firmy. Dokładne określenie celów i potrzeb przedsiębiorstwa, a także sposobu funkcjonowania z pewnością pomoże w wyborze najlepszego oprogramowania. Inne będą potrzeby agencji i biur nieruchomości – dla których dedykowany jest System CRM ESTI – inne dla firm z sektora finansowego. Dzięki analizie działalności organizacji zawęża się grupa docelowych programów CRM, co znacznie skraca czas na poszukiwanie właściwego.

Integracja z systemami zewnętrznymi

Efektywne i gwarantujące dochód funkcjonowanie przedsiębiorstwa wymaga korzystania z nowoczesnych rozwiązań. Systemy transakcyjne, mailingowe, komunikacyjne, logistyczne, księgowe – każda firma korzysta na co dzień z szeregu aplikacji i systemów. Odpowiednio dobrany program CRM – z możliwością integracji z używanymi przez firmę systemami – sprawi, że niezbędne dane będą przechowywane w jednym miejscu, co zwiększy wydajność pracy. Przy wyborze oprogramowania należy zatem zwrócić uwagę na aplikacje i programy, z jakimi będzie można go zintegrować.

Koszt programu CRM

Cena co prawda nie jest najważniejszym kryterium przy wyborze programu CRM, jednak w znacznym stopniu determinuje jego funkcjonalność. Na rynku dostępne są bowiem narzędzia z dwoma rodzajami płatności – systemem abonamentowym lub standardową płatnością za cały produkt. W zależności od dysponowanego budżetu, warto wybrać produkt idealnie odpowiadający organizacji.

Dobrze opracowana strategia zarządzania relacjami z Klientami – wsparta odpowiednio dobranym i wdrożonym systemem CRM – to m.in. szansa na zwiększenie przychodów firmy, osiągnięcie przewagi konkurencyjnej i budowanie silnej pozycji przedsiębiorstwa. To właśnie dlatego, afiliacja oprogramowania powinna przebiegać sprawnie i według jasno określonych kryteriów, a sam program odpowiadał na najważniejsze potrzeby zarówno organizacji, jaki i jej pracowników.

More Articles for You

Jak zarobić więcej na lokacie bankowej?

Niskie stopy procentowe spowodowały spadek zainteresowania lokatami bankowymi. Faktycznie, niskie oprocentowanie nie zachęca do odkładania środków i zamrażania ich na …

Studia kosmetologiczne pierwszym krokiem do założenia własnego salonu?

Własny biznes to wyzwanie, ale też olbrzymia wygoda. Jeżeli planujesz w przyszłości pracę „na swoim”, to warto pomyśleć o tym …

Laptopy poleasingowe – klasyfikacja

Laptopy poleasingowe to sprzęty wcześniej używane w dużych firm. Pracodawcy zapewniają osobom zatrudnionym sprzęt najwyższej jakości. Jednak z tego względu, …

5 wskazówek, które pomogą ci zatrzymać twoich klientów na dłużej

Podstawą prowadzenia dochodowego biznesu jest umiejętność pozyskiwania klientów i zatrzymywania ich na dłużej. Jak sprawić, żeby osoby, które postanowiły skorzystać …

Jakie formy płatności online powinny być dostępne w każdym e-commerce?

Zainteresowanie klientów platformą sprzedażową można zwiększyć za pomocą odpowiedniej strategii marketingowej oraz narzędzi ułatwiających szybkie finalizacje transakcji. W sektorze e-commerce …

Podatki, które trzeba zapłacić

Podatki są nieuniknioną konsekwencją, która wynika z faktu bycia obywatelem danego państwa. Dzięki temu, że je opłacamy, może korzystać ze …