Zainteresowanie klientów platformą sprzedażową można zwiększyć za pomocą odpowiedniej strategii marketingowej oraz narzędzi ułatwiających szybkie finalizacje transakcji. W sektorze e-commerce dostępne są różnorodne formy płatności. Warto wiedzieć, które z nich najczęściej wykorzystują użytkownicy.
BLIK
Polski system płatności online wykorzystuje mechanizm sześciocyfrowych kodów, składających się z kombinacji cyfr w przedziale 0–9. BLIK ceniony jest przez wielu użytkowników ze względu na funkcjonalność oraz intuicyjność obsługi aplikacji mobilnej. Aktywacja modułu odbywa się za pomocą strony internetowej banku, w którym dana osoba ma założone konto. Transakcja realizowana jest pomiędzy klientem a sklepem obsługiwanym przez agenta rozliczeniowego. Za generację sześciocyfrowych kodów odpowiada Polski Standard Płatności. Ważność kombinacji cyfr wygasa, jeśli użytkownik nie wprowadzi danych przez dwie minuty. Po wpisaniu kodu autoryzacja zostaje przekierowana do PSP. Po weryfikacji wysłane środki przekazywane są do akceptanta. Dzięki BLIK-owi zakupy w sklepie można zrealizować w kilkadziesiąt sekund.
One click payment
Płatności jednym kliknięciem nie wymagają zakładania konta w systemie operatora. Opcja została stworzona z myślą o klientach, pragnących szybko sfinalizować transakcję w sklepie internetowym. Operacja trwa zazwyczaj 0,5 sekundy. One click payment wykorzystuje system, zapisujący dane karty płatniczej. E-handlowiec, pragnący udostępnić swoim klientom usługę, nie musi posiadać specjalnego certyfikatu PCI. System one click payment korzystnie oddziałuje na osiągane wyniki sprzedażowe oraz działania marketingowe. Niweluje on bowiem problem porzucanych koszyków. Rozwiązanie to stworzono dla właścicieli e-sklepów, których klienci realizują transakcje o zróżnicowanej wartości.
Wybierając płatności do swojej platformy sprzedażowej, warto wziąć pod uwagę kryterium bezpieczeństwa oraz łatwość obsługi. Klienci chętniej bowiem decydują się na formy finalizacji transakcji przyśpieszające proces zakupowy.