Jakie formy płatności online powinny być dostępne w każdym e-commerce?

Zainteresowanie klientów platformą sprzedażową można zwiększyć za pomocą odpowiedniej strategii marketingowej oraz narzędzi ułatwiających szybkie finalizacje transakcji. W sektorze e-commerce dostępne są różnorodne formy płatności. Warto wiedzieć, które z nich najczęściej wykorzystują użytkownicy.

BLIK

Polski system płatności online wykorzystuje mechanizm sześciocyfrowych kodów, składających się z kombinacji cyfr w przedziale 0–9. BLIK ceniony jest przez wielu użytkowników ze względu na funkcjonalność oraz intuicyjność obsługi aplikacji mobilnej. Aktywacja modułu odbywa się za pomocą strony internetowej banku, w którym dana osoba ma założone konto. Transakcja realizowana jest pomiędzy klientem a sklepem obsługiwanym przez agenta rozliczeniowego. Za generację sześciocyfrowych kodów odpowiada Polski Standard Płatności. Ważność kombinacji cyfr wygasa, jeśli użytkownik nie wprowadzi danych przez dwie minuty. Po wpisaniu kodu autoryzacja zostaje przekierowana do PSP. Po weryfikacji wysłane środki przekazywane są do akceptanta. Dzięki BLIK-owi zakupy w sklepie można zrealizować w kilkadziesiąt sekund.

One click payment

Płatności jednym kliknięciem nie wymagają zakładania konta w systemie operatora. Opcja została stworzona z myślą o klientach, pragnących szybko sfinalizować transakcję w sklepie internetowym. Operacja trwa zazwyczaj 0,5 sekundy. One click payment wykorzystuje system, zapisujący dane karty płatniczej. E-handlowiec, pragnący udostępnić swoim klientom usługę, nie musi posiadać specjalnego certyfikatu PCI. System one click payment korzystnie oddziałuje na osiągane wyniki sprzedażowe oraz działania marketingowe. Niweluje on bowiem problem porzucanych koszyków. Rozwiązanie to stworzono dla właścicieli e-sklepów, których klienci realizują transakcje o zróżnicowanej wartości.

Wybierając płatności do swojej platformy sprzedażowej, warto wziąć pod uwagę kryterium bezpieczeństwa oraz łatwość obsługi. Klienci chętniej bowiem decydują się na formy finalizacji transakcji przyśpieszające proces zakupowy.

More Articles for You

Biuro księgowe dla firmy – online czy lokalne?

Prowadzenie spraw księgowych firmy we własnym zakresie może być bardzo czasochłonne. Alternatywa to skorzystanie z usług biura księgowego. Czy lepiej …

Brak majątku a upadłość firmy. Co wtedy?

Trudności w prowadzeniu własnej firmy, która ma coraz większe długi, mogą być podstawą do ogłoszenia jej upadłości. Czy jest to …

Restrukturyzacja przedsiębiorstwa – czym jest i co wtedy, gdy się nie uda?

Gdy firma wpada w kłopoty finansowe i ma coraz więcej trudności w efektywnym prowadzeniu działalności, rozwiązaniem może być coś takiego …

Podstawy do ogłoszenia upadłości firmy – kiedy to możliwe?

Upadłość firmy jest ostatecznością, gdy dotychczasowe działania restrukturyzacyjne nie przyniosły pozytywnych skutków. Aby jednak przedsiębiorca mógł ją ogłosić, musi spełnić …

Skup nieruchomości – czy odkupi każde mieszkanie?

W skupach nieruchomości można błyskawicznie sprzedać mieszkanie. Czy firma odkupi jednak każdy lokal? Sprawdzamy! Jak działają skupy nieruchomości? W firmie …

Nagłośnienie małej sali konferencyjnej – co wybrać?

W mniejszych salach konferencyjnych także warto zadbać o odpowiednie nagłośnienie. Dzięki niemu będzie można zapewnić właściwą jakość przekazu dźwiękowego, aby …