Jakie formy płatności online powinny być dostępne w każdym e-commerce?

Zainteresowanie klientów platformą sprzedażową można zwiększyć za pomocą odpowiedniej strategii marketingowej oraz narzędzi ułatwiających szybkie finalizacje transakcji. W sektorze e-commerce dostępne są różnorodne formy płatności. Warto wiedzieć, które z nich najczęściej wykorzystują użytkownicy.

BLIK

Polski system płatności online wykorzystuje mechanizm sześciocyfrowych kodów, składających się z kombinacji cyfr w przedziale 0–9. BLIK ceniony jest przez wielu użytkowników ze względu na funkcjonalność oraz intuicyjność obsługi aplikacji mobilnej. Aktywacja modułu odbywa się za pomocą strony internetowej banku, w którym dana osoba ma założone konto. Transakcja realizowana jest pomiędzy klientem a sklepem obsługiwanym przez agenta rozliczeniowego. Za generację sześciocyfrowych kodów odpowiada Polski Standard Płatności. Ważność kombinacji cyfr wygasa, jeśli użytkownik nie wprowadzi danych przez dwie minuty. Po wpisaniu kodu autoryzacja zostaje przekierowana do PSP. Po weryfikacji wysłane środki przekazywane są do akceptanta. Dzięki BLIK-owi zakupy w sklepie można zrealizować w kilkadziesiąt sekund.

One click payment

Płatności jednym kliknięciem nie wymagają zakładania konta w systemie operatora. Opcja została stworzona z myślą o klientach, pragnących szybko sfinalizować transakcję w sklepie internetowym. Operacja trwa zazwyczaj 0,5 sekundy. One click payment wykorzystuje system, zapisujący dane karty płatniczej. E-handlowiec, pragnący udostępnić swoim klientom usługę, nie musi posiadać specjalnego certyfikatu PCI. System one click payment korzystnie oddziałuje na osiągane wyniki sprzedażowe oraz działania marketingowe. Niweluje on bowiem problem porzucanych koszyków. Rozwiązanie to stworzono dla właścicieli e-sklepów, których klienci realizują transakcje o zróżnicowanej wartości.

Wybierając płatności do swojej platformy sprzedażowej, warto wziąć pod uwagę kryterium bezpieczeństwa oraz łatwość obsługi. Klienci chętniej bowiem decydują się na formy finalizacji transakcji przyśpieszające proces zakupowy.

More Articles for You

Jak zarobić więcej na lokacie bankowej?

Niskie stopy procentowe spowodowały spadek zainteresowania lokatami bankowymi. Faktycznie, niskie oprocentowanie nie zachęca do odkładania środków i zamrażania ich na …

Studia kosmetologiczne pierwszym krokiem do założenia własnego salonu?

Własny biznes to wyzwanie, ale też olbrzymia wygoda. Jeżeli planujesz w przyszłości pracę „na swoim”, to warto pomyśleć o tym …

Laptopy poleasingowe – klasyfikacja

Laptopy poleasingowe to sprzęty wcześniej używane w dużych firm. Pracodawcy zapewniają osobom zatrudnionym sprzęt najwyższej jakości. Jednak z tego względu, …

CRM – czym kierować się przy wyborze oprogramowania?

Customer Relationship Management to strategia zarządzania relacjami z Klientami, której wdrożenie stanowi gwarant prowadzenia skutecznej i efektywnej kultury organizacyjnej. Wybór …

5 wskazówek, które pomogą ci zatrzymać twoich klientów na dłużej

Podstawą prowadzenia dochodowego biznesu jest umiejętność pozyskiwania klientów i zatrzymywania ich na dłużej. Jak sprawić, żeby osoby, które postanowiły skorzystać …

Podatki, które trzeba zapłacić

Podatki są nieuniknioną konsekwencją, która wynika z faktu bycia obywatelem danego państwa. Dzięki temu, że je opłacamy, może korzystać ze …