Bez internetu jak bez ręki. Właśnie dlatego współczesne firmy wymagają posiadania internetu w swoich biurach, aby dzięki temu jeszcze łatwiej realizować swoje codzienne obowiązki. Jaki internet do biura sprawdzi się najlepiej? Zobacz te 3 kwestie, aby dobrać najlepszą ofertę!
1. Rodzaj połączenia
W pierwszej kolejności, aby wybrać najlepszy internet do biura, należy zwrócić uwagę na rodzaj połączenia dostępnego w danej lokalizacji. Czy warto wybrać internet mobilny czy światłowód, a może internet radiowy czy przez linię telefoniczną?
Z powyższych opcji zdecydowanie najlepszą jest światłowód. Internet światłowodowy zapewnia obecnie najwyższą szybkość i stabilność połączenia według speed test. Można znaleźć go w ofercie wielu operatorów, między innymi Orange Vectra Netia czy UPC i operatorów lokalnych.
Gdy w biurze nie ma dostępnego światłowodu, wtedy warto wziąć pod uwagę internet radiowy oraz internet mobilny. Ten pierwszy zwykle nie ma żadnych limitów danych i może zapewnić szybsze połączenie niż internet mobilny, który może być też obwarowany limitami.
Najsłabszą opcją jest internet przez linię telefoniczną, który zapewnia niską szybkość połączenia, lecz wystarcza ona do prac biurowych.
2. Usługi dla firm
Decyzja o tym, jaki internet do biura wybrać, powinna także uwzględniać usługi skierowane do biznesu przez operatora.
Aktualnie operatorzy oferują specjalne pakiety dla firm, które mogą obejmować także dodatkowe usługi, na przykład stały adres IP, udostępnienie skrzynek pocztowych e-mail, usługi poprawiające bezpieczeństwo, wsparcie techniczne.
Można też zdecydować się na pakiet internetu i telefonów dla firmy – dzięki takim ofertom łączonym można często zaoszczędzić spore kwoty.
3. Warunki umowy
Nie można zapominać też o zapoznaniu się z warunkami umowy przed jej sygnowaniem.
Warto zwrócić uwagę na kwestie jak czas trwania umowy, gwarantowana prędkość internetu czy też czas obowiązywania promocyjnej ceny na usługę.